712 Day After Party 2013 Okayama

7月21日(日)岡山ペパーランド

Sunday, July 21st at Pepper Land Okayama

どどーん、岡山県に入ったあたりのサービスエリアでいただいた昼食。豚汁アンドごはん。サービスエリアには、豚汁と鯵フライといったSAに於ける王道のメニューは絶対に必要だと思う!新しくできたサービスエリアには、ショッピングモールのフードコートとさして変わらないみたいなのがあるけど、そんなのやったらどこでも食べられるやん。やっぱりこれがいいですね。そして、白菜の浅漬けは自由にとっていいんですよ。

I ate pork miso soup at a service area in Okayama prefecture.  It’s a typical menu for old style food court at service area.  Recently the menu at food court is getting changed and modern but I like this.  I could take Chinese cabbage pickles free.

この日のトップバッター、aapsのみなさん。おそろいのキッチュなワンピースがかわいい。そして、音楽もアメリカのアンダーグラウンドバンドみたいなテイストでとても面白かったです。女の子のバンド好き!

The opening act was “aaps”.  3 piece all female band.  They wore matching costumes and their music are a kind of American underground bands.  They were cute and fun!  I like girls bands.

そして、ミラー・レイクスさん。岡山アンダーグラウンド界のレディーガガ!です。いつもアーティスティックですてきです。

Then “Mirror Lakes”.  She is a “Lady Gaga” at the underground scene in Okayama.  She is always artistic and so cool!

われわれ、少年ナイフ。たくさんのお客さんが来て下さいました。ミラーレイクスさん、aapsのみなさんのお陰で素晴らしいひと時を過ごすことが出来ました。感謝!

We, Shonen Knife!  There were so many audience.  Thanks to Mirror Lakes and aaps, we could have a fantastic night in Okayama.  Arigato!

この日は、りつこさんのお誕生日でした。おめでと~~~。よき一年を!

It was Ritsuko’s Happy Birthday!

翌日帰る日、時間があったので岡山駅前を散策しました。「ドレミの街」ってネーミングがキッチュでかわいい。

そして、楳図かずおの漫画に出てきそうな銅像も発見。

The day after the show, I took a walk around Okayama Station.  I found many kitschy items.

路面電車の車体には「月刊イーノ」って。ブライアン・イーノか飯野賢治さんか?!

おいおい、ももたろう!ポストの上で寝そべるんじゃないってば!

左は、「青春感謝の像」ってネーミングなんだね。右はももたろうさん。犬猿雉をしたがえて?

あれ、雉じゃなかった。げっ、ハトかぁ~。お猿さんかわいそう。頭踏まれてる。

商店街の店先にも、ももたろうさんが置いてあった。パンのケースの上にね。ももたろうざんまい。

あわや!店の前を通り過ぎてしまいそうになったけど、写真をとることができました。あわやさんです。

Okayama city is famous for Momotaro, the famous Japanese fairy tale.

マンホールのふたもかわいいね!