森林浴

今日はマイナスイオンに包まれた森林に行った。細胞が生き返った。
ああ、木っていいなぁ。
それからネットで買い物してしまった。これは森林とは何も関係ないです。(:o:)?
June 6, 2004
Therapeutic walk in the forest
I went to the forest filled with negative ions today. Cells of my body revived. I love trees! And then I shopped by internet order. But this has nothing to do with the forest.


KISS

今日(5月31日)は、KISSのコンサートに行った。昔からジーン・シモンズ大好きなの〜!場所は大阪城ホール。わたしのチケットはアリーナ席だったんだけど、わたし、そんなに背が高くないもんで、ステージ上はほとんど見えなかった。(ToT)スタンドが良かったのに、チケットが選べなかったんだー。ま、そういう人のためにプロジェクターが4台もあったし、宙吊りの演出もしているわけなんだけどさ。お陰でわたし、爪先立ちをずっとしてて、そのせいで太ももの筋肉が痛いっす。そこで思いついた発明品は、「折りたたみ式竹馬」。それに乗って、踊りながらライブを見る。止まっちゃうとバランスを崩して転ぶからね。係員に見つかって何か言われるのも面倒だから、組み立ては会場が暗くなってからね。そうすれば、きっとステージも良く見えると思います。ともかく、 KISSのライブはとてもよかったよ。こんど彼等が来たらまた是非見に行きたいと思ってる。それまでに「折りたたみ式竹馬」作らなきゃな。
June 1, 2004
KISS
I went to see a concert of KISS at Osaka Castle Hall today. I am a big fan for a long time. I was assigned to an arena seat at the hall. I am too short to see the stage well. I like a seat of stands. But I couldn’t choose the seat ticket. There were four big projectors and some members were hanging in the air for the performance. I had to stand on tiptoe to see the stage all the time of the concert and that made my thighs muscles pain. Now that took it into my head to invent one thing!
It’s “Folding Stilts.”
Seeing and dancing with live concerts riding them. Over them we cannot stop dancing not to lose balance and not to tumble off them. Put them together after getting the venue dark not to be found by concert staff. That made us easy to see the stage much more. Anyway the live performance of KISS was amazing! I would like to see their stage again. Now I need to make my folding stilts before that…


あついな。

わたしもスカパー見れないよー。テニスの番組もいっぱい見たいよー。
今日は暑いなぁ。mel mel mel mel melting〜!
June 5, 2004
Muggy
I cannot see Sky Perfect TV, neither. I want to see many tennis programs. It’s muggy today. Mel mel mel mel melting ~ !


虫の日。

明日は渋谷NHKだー。楽しくがんばるぞー。それから、日曜日の心斎橋タワーレコーズのストアイベントは、人前では初めて演奏するような面白く珍しいナイフのレパートリーをしようかなって考えてます。みんな見に来てね。さて、6月4日、虫の日にちなんで虫ネタを。わたしゴキブリ等の害虫を新聞紙で叩くの得意です。一発でしとめます。あうんの呼吸というか。ははは。


最近見た夢

今日はNHK-FMライブビートのためのリハーサルをした。4時間やるとかなり疲れるぜ。さて、最近見た夢、その1・表面がザラザラしたコンクリートの山の急な斜面を降りなくちゃならなくて、他の人はサッサと降りているのに、自分だけ怖くて降りられない夢。その2・階段だらけのビルで変質者に追いかけられていて、逃げようと思ってもなかなか階段が上がれない。階段には血痕が着いてたりしている。その3・歯ブラシとプラスチックのコップを買おうと100円ショップに入るが、品揃えが悪く、ヘンテコなコップしかない。取っ手がクニャクニャだったり、瀬戸物のカップアンドソーサーのお皿がないものなど。結局買わずに店を出ることにした、という夢。


少年ナイフのメンバーによるブログ。世界中を飛び回る少年ナイフのワールドツアー日記など、内容盛りだくさん!

Return to Top ▲Return to Top ▲