6/17 Louisville

  

長時間移動。車の中で寝て寝て、いっぱい夢をみて、金縛りにもあって、やっとこさケンタッキー州ルイビルに到着。

ライブハウス周辺には、ホタルがたくさんとんでいました。きっと、水がきれいなんだろうなぁ。

After long driving, we got to Louisville, KY. I dreamed a lot in the van.

There were many fire flys near the venue. Beautiful!!!

 

さっくりとサウンドチェックを済ませ、晩ごはんへ。リブアイステーキバーガーです。にくー!!!

レストランの中は満員で、皆さんトリビアというのをやってらっしゃいました。

After the sound check, we went to dinner. I ate ribeye steak burger.
  
  

お客さん差し入れ。私たちの名前が入った巨大クッキーと、あつこさん新作衣装のクッキー!すごい。

One of a guy gave us nice gifts!
  

この日もびっくりするぐらい暑くて、ライブ後のビールがたまらんでした〜!HEY! HO! LET’S GO!

That was too hot, again!! Beer was tasty after the show!

 

今日は、アメリカでホテルに泊まる時に、絶対に忘れてはいけないことをお伝えしておきます。

写真のこれ。”Don’t disturb” のカード。日本にもありますよね。

ただアメリカ、このカードをぶらさげていなかったら、大変な朝を迎えることになります。

まずは爆音のノック!トントントントン!で夢から目覚めます。

そして、” HOUSE KEEPING!! ” 掃除のおばちゃんの大声で、ベッドから跳び起きます。

さらに、ドアの方に走り着いた頃には、ガチャン!と容赦なく鍵を開けられてしまいます。なんとまぁ!

その後は、”Sorry”と言って、あっさりと次の部屋へと向かってくれるんですが、ちゃんとカードをぶらさげていなかったこちらこそ、”Sorry”な訳で…

夜寝る前には、”Don’t disturb” カードをぶら下げることをお忘れなく!!あ、ちなみに先日は、ぶら下げていたにも関わらず、嵐のノックがやってきました…

恐るべし!アメリカのハウスキーピング!!!

When you stay at a hotel, don’t forget to hung the ”Don’t disturb card ” on the knob.

If you forget to hung it, you are going to greet a surprising morning.

First, you’ll be awaken by the knock. And then, you’ll jump up from the bed when you hear the voice ”HOUSE KEEPING!” Finally, when you run to the door, the key is already unlocked and a woman says ”Sorry”.

Anyway! Don’t forget to hung the ”Don’t disturb card” on the knob before  going to sleep!