2020/10/9 梅田CLUBQUATTRO

 

こんにちは!
おひさしぶりでございます。
みなさんお元気でしたか?
私はこの自粛期間中、Amazonプライムで映画をたくさんみました。
シャーク映画が大好きなので、無料のものはほとんど見ました。あとジュラシックシリーズも。
今年はもうライブないかなぁー、と思っていたらなんと!
ライブできることになりました。٩(๑´꒳ `๑و)ヤッター
少年ナイフでライブするのは3年半ぶりくらい?
今回はギター弾くことになりました。
こうやってまたライブに誘ってもらえたことは純粋にうれしかったです!

Hello!
Long time no see.
How are you doing?
I watched many shark movies and Jurassic series on Amazon prime video during staying at home.
I had given up on that Shonen Knife have a show in this year.
But finally!
We can do it!
I performed as Shonen Knife after 3 and a half years.
I played a guitar this time, but I’m happy to get a good offer.


私のギアーを紹介します!エフェクターボードは、直子さんのエフェクターボードの作り方のブログを参考にしながら作りました。
https://www.shonenknife.net/blog/archives/22709
エフェクターはまさかの!なおこさんと3つも同じものを!!これは偶然です。なんだか嬉しい。
右からボスのチューナー、ソバットのオーバードライブ、ボスのブルースドライバー、TCELECTRONICのステレオコーラスプラスです。このTCのコーラスは学生の時から20年以上つかってます。
ボスのブルースドライバーは、前に使ってたIbanezのチューブスクリーマーが壊れたから、誕生日に自分で買いました。おめでとう私。

I’ll show you to my gears. I made a effecters boad with reference to Naoko’s blog. 
https://www.shonenknife.net/blog/archives/22709
To my surprise, my effecters, three of four are the same as Naoko’s one.
From the right, Boss Chromatic tunner, Sobat Drive Braker, Boss Blues Driver, Tc-Electronic Stereo Chorus+.
I bought Blues Driver for my birthday present because my former booster, Ibanez Tube Scremer broke.

ちなみにピック入れにしてる缶は、UKツアー中にこの缶欲しさにキャンディを買った。大きさちょうどええねん。中身はちゃんと食べました。
I bought this ginger candy in Uk for my pick case.

今年の2月に少年ナイフがライブしたときは、まだ世の中が平常運転で、そのときに発売したパーカー。そのあとライブできなくなって。そしたら、このパーカーが着れるくらいにまたライブしたいね、ってなおこさんが言ってくれた。なおこさんの言霊はすごい。もちろんパーカー着ていきましたよ。ご利益ありそう。

New hooded sweatshirt. It was out at a show in Kyoto this February, at that time, the world was normal, but after the show, we can’t have a show anymore.  Naoko said “we want to have a show in good season for this hoodie.” It’s the just time now! She has a power of language.


そんななおこさんがひとつひとつ手作りのトンボ玉ストラップ、しかも手描きアマビエ付き。速攻で売り切れた。私も欲しかった。絶対ご利益あるやん。 買えた人ラッキー!!

Naoko made her hand made charms. It’s a kind of a lucky charm. I wanted to buy but it was sold out soon.


ライブ前!かんばるぞ!
It’s time to Rock!!

ライブは久しぶりでちょっと緊張したけど、あんまりただいまー!とかそんなんではなく、いつも通りでした。私がいることがそんな特別じゃないのが逆に嬉しかった。終始楽しくて仕方なかった。少年ナイフの曲はライブでやると本当に楽しい。Fluのときにツインギターでソロやりました。私はハモリ担当。かっこええ!と自分で思いました(笑)
ライブ写真を太田智子さんが撮ってくれて、後から写真みて感激。オオタさんの写真大好き。愛があって、控えめに言って1.5倍増しくらいにかっこよく撮ってくれる。
私ええ表情してるわー。ライブしてるときの自分は自分じゃないみたいだ。
ちなみにギターはフェンダーのストラト、アメリカンデラックスです。
I was a little bit nervous.
But I was happy that I’m playing the guitar on Shonen knife stage is not specal, it’s a very natural thing.
When we played a song called”Flu”, I and Naoko played read guitar, it sounds nice doesn’t it?
Anyway, my guitar is Fender USA American Deluxe.
Photo By Tomoko Ota

ライブ終わっておつかれさまー!みんなええ顔!!
well done!! We look very happy!!

このイベントを企画して呼んでくださってありがとうございました。
スーパークレイジーでスーパーかっこいいサウンド最高でした。対バンも個性豊かでかっこよかったです。ありがとうございました!
また4人で、いや、いつかあっちゃんも一緒に5人でやりたいな!
I want to do a 4-piece again, and 5-piece with Atsuko someday!!